תרבות הטינאייג'ר

אני מאוד אוהבת לטייל בעולם, הריחות הבלתי מוכרים, התרבויות השונות, צלילי השפה המתנגנים (או הצוע

רומא 2014 – קסם מעושן

קים במדינות מסויימות – ע"ע צרפת). אני חובבת תרבויות שונות. משוכנעת תמיד שיכולתי להשתלב נהדר ברומא למשל – שם עובדים חצי יום נחים עוד חצי יום ואז מגיעה השעה השמחה – יין אדום וגבינות מעולות. ומעשנים, כל הזמן, בכל מקום, כולם !!
או בניו יורק – שם עובדים מסביב לשעון, ועושים שופינג מסביב לשעון. עובדים-מבזבזים. עובדים- מבזבזים.
או בלונדון – אם לא היה בה קר כל כך, ואפור כל כך, ומנומס כל כך ומימין לשמאל כל כך. ואם אני לא הייתי קופצנית כל כך.
ולמעשה? אין כמו בבית. כאן עובדים יותר מדי, מבזבזים יותר מדי, מעשנים יותר מדי. הכל – יותר מדי.

אני גם חובבת שפות ידועה. דוברת עברית אנגלית ושלוש מילים באיטלקית.
מי היה מאמין שבגיל 36 המופלג אדרש ללמוד שפה חדשה, תרבות חדשה, כללי התנהגות חדשים לחלוטין – ושלא אוהב את זה. זה התגנב לביתי בערך לפני שנתיים. פתאום כל החוקים התהפכו. פתאום דברים שהיו לי כל כך טבעיים, כל כך שגורים בחיי היום יום שלי הפכו לטאבו.
התרבות:
  • בתרבות החדשה מתקלחים פעם בשבוע.
  • בתרבות החדשה ישנים בבוקר ומתעוררים בלילה.
  • בתרבות החדשה מקומם של הגרביים בערימה על הרצפה, ומקומו של הסדר והניקיון המופתי במגירות הארון הריקות!
  • בתרבות החדשה אני במרכז הסלפי (עוד על השפה החדשה בהמשך) וכל מה שסביבי מקבל טשטוש וערפול באדיבות כל תוכנה חינמית המוצעת  להורדה
  • בתרבות החדשה שמים רגליים על השולחן דווקא כשכולם יושבים לאכול ארוחה קלה.
  • בתרבות החדשה אני לא צריך לעשות כלום, הכל נעשה מסביבי ועבורי מעצמו.
  • בתרבות החדשה כסף הוא לא מטרה, ובטח שלא אמצעי. כסף הוא זבל שצריך לשפוך. בכל מקום ועל כל דבר!
  • בתרבות החדשה תקשורת בינאישית היא פוגענית ואינה מכבדת – מתקשרים אך ורק באמצעות מכשיר אלקטרוני כלשהו (לא כל המכשירים נתמכים – יש צורך במכשיר עדכני בלבד שיוצר בחצי השנה האחרונה לפחות!)
  • בתרבות החדשה לא מכבדים את בעל הניסיון, מכבדים את מי שלוקח לעצמו כבוד בכוחניות הרבה ביותר.

השפה:
זהירות, זוהי שפה מורכבת ביותר, ואין להשתמש בה בטרם עת. (במחוזותינו נצפו השלכות הרות אסון)
  • השפה החדשה מורכבת בעיקר מאיסורים. אסור לומר מה לעשות, אסור להעיר הערות, אסור להציע הצעות, אסור לבקש בקשות, אסור בתכלית כל איסור לומר "לא"!!!
  • בשפה החדשה מתחילים כל משפט באני! ומסיימים אותו באני! (סימן הקריאה הוא חלק בלתי נפרד מהמילה!)
  • בשפה החדשה חייבים לצעוק, זה חלק מההטייה, כמו הניגון של האיטלקית, או הסטקטו של היפנית.
  • בשפה החדשה הכל מקבל "וש" – פייסוש, אינסטוש, אייפוש, אימוש… (תהרגו אותי וזהוש)
הלבוש:
  • הלבוש המסורתי הוא מנימלי ביותר, ללא כל קשר למזג האויר המתחולל.
  • הלבוש המסורתי הוא מה שבעבר היה ג'ינס והיום הוא מה שנשאר מהג'ינס אחרי שהעברת אותו במגרסה דקה, וטישו מצ'וקמק בתור חולצה.
  • מותר ואף רצוי להתאבזר – החל ממשקפי שמש (בחורף, בבית, במיטה, בכל מקום) בקיץ – כובע צמר, בחורף – כובע מצחייה, כל מה שיש עליו תמונה של גלי, או ביבר, או ואן די, או כל איידול בר חלוף אחר.
בעולם החדש הזה, הכל זמני. והזמן – קצר. קרוב לוודאי שעד שהפוסט הזה יפורסם – ביבר כבר יהיה "זקן", פייסוש כבר יהיה טכנולוגיה מיושנת, ותקשורת מכל סוג שהיא תוצא אל מחוץ לחוק.
אגב, יש הטוענים כי פעם כבר הייתי בעולם הזה, דיברתי שוטף את השפה, והכרתי את כל המנהגים…
אבל גם אם כן, אני ממש לא זוכרת את זה…
לתשומת לב כל הקוראים – החוקים בתרבות החדשה אינם אחידים, וישנם חוקי עזר מקומיים לכל בית אב בישראל. העובר על החוקים – צפוי לעונשים כבדים!!
בהצלחה!!

כתיבת תגובה